woensdag 13 januari 2010

delicious; ding 10

Voor mij zelf zie ik het nut vrnl. in het handig rubriceren van mijn eigen favorieten met tags en belangrijker nog om ze zo ook gemakkleijk te kunnen terug vinden.

Op seminars, leergangen en congressen zijn "multichannelling" en "communities" op dit moment de nieuwe 'toverformules' die archiefdiensten zouden moeten gebruiken om hun publieksbereik te optimaliseren. Nu ik ding10 heb "gedaan" en ik denk te begrijpen hoe het tagging en social tagging werkt begin ik het geloof ik een beetje te begrijpen. Door al dat getag "organiseren"onze potentiƫle klanten zich in communities, om die te bereiken moet niet je niet paasief via je website al je razend interessante content op het net aanbieden, maar moet je de zich anders groeperende potentiƫle gebruikers actief in hun communinity opzoeken en op je content attenderen. Een nieuw kanaal voor informateverspreiding.

bowie

1 opmerking: